Kyudo, werk en keiko - Reisverslag uit Ofuna, Japan van Arjan Tervoort - WaarBenJij.nu Kyudo, werk en keiko - Reisverslag uit Ofuna, Japan van Arjan Tervoort - WaarBenJij.nu

Kyudo, werk en keiko

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

18 Februari 2008 | Japan, Ofuna

Tja ik wilde nog iets schrijven over werk en kyudo maaruh....

Mijn werk zit er bijna op. Ik deed toch nog zo'n 32 uur per week hier (geeft zichzelf een schouderklopje) maar vrijdag stuur ik wat ik af heb naar onze opdrachtgever ter review en ga er na terugkomt in Nederland weer mee verder.

Wat betreft kyudo wilde ik eigenlijk mijn post zoveel mogelijk uitstellen, om nog wat meer ervaringen te verzamelen. Uiteindelijk is dat niet gelukt. Het komt er op neer dat ik twee lessen (a 2,5 uur) meegeschoten heb in het budokan bij Hachimangu (een Shinto-schrijn in Kamakura).

Vandaag nog wat foto's kunnen maken van de training. En.....op verzoek toch nog een foto met sensei. (zie de mooie sepia foto met gaudy soft-focus, later toegevoegd natuurlijk!) Mijn plan was om eerst een normale foto te maken en dan.....Ik had hem bijna zover dat ik hem in "kata-garuma" mocht tillen voor de foto (echt waar!). Toen zo'n pannekoek-leerling van hem zich er mee ging bemoeien. Arrggg! Die gast sla ik morgen "per ongeluk" op zijn vinger. (Grapje natuurlijjk!....of toch?!?) Hatakeyama's response daarna was "Kata-garuma wa Katori Shinto ryu dja nai, neh." Sh*t, bijna de beste foto ever...

Nu heb ik en mijn ergernis voor deze poseer foto's opzij moeten zetten; heb ik mijn spaarzaam opgebouwde credits bij sensei in een klap verspeeld en ik heb niet eens de foto waar het allemaal om te doen was. :-(

Dinsdag nog een training met wat meer mensen (en meer gevorderden). Woensdag ga ik met Hatakeyama naar Hakone. Donderdag is mijn laatste training Katori Shinto ryu.

  • 18 Februari 2008 - 05:18

    Nijn:

    geeft toch niet schatje, dan wil steph vast wel een foto van jou en sensei maken in juni :D *grin*

  • 18 Februari 2008 - 05:21

    Arjan:

    @nijn: Haha...ha! Misschien wil Stephen wel met me op de foto....."Kata-garuma"-style?

  • 18 Februari 2008 - 06:08

    Nijn:

    hihih :) kusjus kmoet nu naar mn werk..het is hier echt koudddd en ik ga lekker met het open veer naar NOORD ieeehh

    doeidoei
    xx

  • 18 Februari 2008 - 09:36

    Tineke:

    Deze sepia romantische foto is ook leuk hoor!
    HY is een schatje.

    Ar, vind je het goed als ik je webloglink doorstuur naar Chris en Erik? Die waren benieuwd naar je avonturen.

    Ben nieuwsgierig hoe het in Hakone is, Marcel is daar vorig jaar geweest, toen was het regenachtig en een beetje koud.
    Misschien wil ik daar wel heen dit keer...
    Je bewaart toch wel alle informatie (ryokan adresjes enzo..) hint!

    X

  • 18 Februari 2008 - 09:40

    Netje:

    Je mag mij ook best boven je hoofd tillen hoor! Of is dat een te zware opgave?

  • 18 Februari 2008 - 10:17

    Arjan:

    @Tineke: Ik heb geen problemen met het doorsturen, hoor. Alle informatie blijft bij mij bewaard...! Tot in het onhandige vaak. Alleen of het terug is te vinden is een ander verhaal.

    @Netje: Ik zou wel willen, maar dat mag natuurlijk niet van Eppoh... :-)

  • 18 Februari 2008 - 10:57

    Steph:

    Ik wil best 'kata-garuma' met je op de foto, zolang jij mij maar tilt en ik niet jou hoef te torsen. :)

  • 18 Februari 2008 - 10:58

    Arjan:

    @steph: Hahaha! Inderdaad! :-)

  • 18 Februari 2008 - 11:58

    Renate:

    coole foto's
    en is die laatste nou wat je met die oude Japanse man wilde doen?

  • 18 Februari 2008 - 12:00

    Arjan:

    @Renate: Ja, maar daar had hij denk ik wel tegen gekund hoor...! :-P

    PS. Ik zou hem dan tillen natuurlijk... Hahah!

  • 18 Februari 2008 - 14:06

    Chris:

    Leuk om je belevenissen te lezen. Ik had natuurlijk een mega serene foto van jouw in ultime rust verwacht, maar ik kan me voorstellen dat je tijdens de zazen natuurlijk geen statiefje kunt opzetten om vervolgens een rolletje vol te flitsen.

    P.S. En als Hatakeyama jou nou op tilt?

  • 18 Februari 2008 - 23:47

    Arjan:

    @Chris: Leuk dat je mijn blog leest. Tja, wat betreft die foto in ultime rust. Ik kan overmorgen na zazen natuurlijk mijn zelfontspanner gebruiken, vlak voordat ik op mijn bed ineenstort. Kost me ongeveer 7 sec. om in een staat van ultieme rust te komen. Of....bedoelde je dat niet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Ofuna

Japan 2008

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2008

Overgewicht!

01 Maart 2008

Last day in Japan...

29 Februari 2008

Yagyu shinkage ryu *under-construction*

28 Februari 2008

Tapas en okonomiyaki

27 Februari 2008

Get(r)ouwde rotsen bij Ise
Arjan

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 19787

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 02 Maart 2008

Japan 2008

Landen bezocht: