Otearai-heya - Reisverslag uit Ofuna, Japan van Arjan Tervoort - WaarBenJij.nu Otearai-heya - Reisverslag uit Ofuna, Japan van Arjan Tervoort - WaarBenJij.nu

Otearai-heya

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

08 Februari 2008 | Japan, Ofuna

Het duurde even (want ik wilde graag wat foto's toevoegen, die ik wat lastig van mijn camera kreeg) maar nu dan toch mijn toilet-kamer ervaringen.

Op donderdagochtend was ik vroeg uit mijn oude (upgrade) kamer vertrokken. Ik kon mijn koffer achterlaten bij de receptie en zou bij terugkomst (na 15:00) mijn sleutel van de nieuwe "kamer" krijgen.

Ik ben met alleen een rugtas naar Ofuna gegaan om daar in het internetcafé wat te werken voor ik ging trainen. Na trainen terug naar hetzelfde café voor nog wat werk. Om ongeveer 22:00 realiseerde ik me (nog steeds in het internetcafé ) dat ik nog geen sleutel had....

Ik stond natuurlijk niet te springen om mijn nieuwe kamer te zien, maar de toilet-kamer is beter dan geen kamer. Bij aankomst in Hotel New Kamakura was er niemand meer van de receptie... En nergen een sleutel te vinden!

Na een tijdje hoorde ik wat gestommel en er verscheen een Indier die mij (in het Engels met Indiaas accent compleet met "No problem, Sir!" ) vroeg om even te wachten terwijl hij de sleutel ging pakken.

Na 2 minuten kon ik mijn suite binnenstappen.

Ik had al gezien dat voor de nacht in ieder geval het toilet gesloten was. Eenmaal in de kamer vroeg ik me twee dingen af:
1. Waar kan ik mijn koffer opendoen?
2. Wat is dat supersmalle deurtje achterin?

Mijn koffer ging op het bed net open en het deurtje leidde me naar de tweede kamer van deze suite. Wauw! Mijn eigen openbare toilet. Wat handig! En... wat moet ik snel weer dit mini-deurtje dicht doen, voordat deze penetrante geur ook in het slaapkamer gedeelte van deze suite komt.

Snel maar slapen dan. 's Ochtends (na toch wel lekker geslapen te hebben) heerlijk wakker worden met roggel- en diareegeluiden van de andere kant van het "gebouw".

Hmm.... Tijd om op te staan uit te checken en mijn koffers naar het Mets te brengen, genoeg toilet-ervaring voor deze maand.

  • 09 Februari 2008 - 00:50

    Renate:

    wauw wat een coole kamer!!!!
    :-)

  • 09 Februari 2008 - 06:46

    Nijnie:

    wat handig toch dat je je eigen prive toilet had! zie je wel...luxe alom :D:D

    hihi
    xx

  • 09 Februari 2008 - 16:11

    Eppoh:

    En met Airco zo te zien! Wat ben jij een verwend ventje zeg...

  • 09 Februari 2008 - 16:41

    Netje:

    Dat er zulke smalle deuren bestaan! Daar komt mijn ene dij niet eens door heen; je zal nodig moeten! (Ik krijg visioenen van klemzittende mensen...).Hoe kun je hier willen vertrekken!

  • 09 Februari 2008 - 17:45

    Brechtje:

    lieve Arjan,
    ik mis je heeeeeeeel erg! Als ik je zie dan gaan we knuffen!
    Kusje,
    Brechtje

  • 09 Februari 2008 - 17:46

    Wietske:

    Lieve Arjan,
    ik mis je heeeel, heeel, heeeel, heeeeeeeeeeeel erg! Ik ga morgen schaatsen.
    Nu ga ik naar bed.
    Kusje
    Wietske

  • 09 Februari 2008 - 21:15

    Tineke:

    Hey Goldylocks,
    Taka mailde al dat je daar geweest was, maar dat was dus van korte duur! Zeker de hele budoshop leeggekocht ;)

    Leuk om je verhalen te lezen. Mooie foto's met die sneeuw ook! Is het wel uit te houden?
    XXX Tineke

  • 10 Februari 2008 - 13:55

    Arjan:

    @Renate + nijnie + Eppoh: Hahaha, echt grappig... ;-)

    @Netje: Ik denk dat deze deur ook een "custom-made" was. Om eerlijk te zijn kon ik er maar net doorheen. Maar zeker niet zonder de randen te raken.

    @Brechtje: Lieve Brechtje, ik mis jou ook heeeeeel erg! Als ik terug kom, komen we snel een keertje bij jullie eten of jullie bij ons (toch Netje?) en dan kunnen we knuffen tot we een ons wegen! En dat is in mijn geval heel lang! :-P Knuf en Kus, Arjan

    @Wietske: Lieve Wietske, ik mis jou natuurlijk ook heeeel, heeel, heeeel, heeeeeeeeeeeel erg! (heeeeeel) Was het leuk bij het schaatsen? Ik kan zelf niet zo goed schaatsen, misschien kunnen we met z'n allen een keertje schaatsen en dan kan je het mij leren. Ik ga nu naar bed, weltrusten! Knuf en Kus, Arjan

    @Tineke: Taka was erg lief, Ik mocht zijn fiet lenen en hij heeft me naar Jusco gebracht toen mijn pinpas het niet deed bij de 7/11. In de budoshop heb ik me in weten te houden. Ik had me voorbereid op een shoppingspree, maar omdat ik die de vorige keer al had was het meer een heb-ik-al-heb-ik-ook-al-ervaring. Wat betreft het weer ben ik voorbereid op pad gegaan en mijn winterkleding mee.

    @Iedereen: Morgen ga ik naar Yabusame (boogschieten vanaf een galopperend paard) kijken in Odawara. Foto's en een bericht zijn dus op komst!

  • 11 Februari 2008 - 09:20

    Pat:

    *gloat*

  • 11 Februari 2008 - 09:49

    Pat:

    *gloat*

  • 11 Februari 2008 - 09:49

    Pat:

    Excuses, het was niet mijn bedoeling om twee keer te gloaten.

    ... nouja, eigenlijk wel.

  • 11 Februari 2008 - 10:08

    Arjan:

    @Pat: Haha...ha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Ofuna

Japan 2008

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2008

Overgewicht!

01 Maart 2008

Last day in Japan...

29 Februari 2008

Yagyu shinkage ryu *under-construction*

28 Februari 2008

Tapas en okonomiyaki

27 Februari 2008

Get(r)ouwde rotsen bij Ise
Arjan

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 19795

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 02 Maart 2008

Japan 2008

Landen bezocht: