Penis-sake - Reisverslag uit Kawasaki, Japan van Arjan Tervoort - WaarBenJij.nu Penis-sake - Reisverslag uit Kawasaki, Japan van Arjan Tervoort - WaarBenJij.nu

Penis-sake

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg Arjan

22 Februari 2008 | Japan, Kawasaki

Laat ik beginnen met de verduidelijking van de titel van deze post. Sake is (in dit verband) een Japanse alcoholische versnapering, niet een activiteit. :-)

In Kawasaki (een plaats in de buurt van Yokohama) staat een schrijn die gewijd is aan de vruchtbaarheid. In deze schrijn staat een stalen penis. Het verhaal gaat dat een mooi meisje bemind werd door een demon, ze gaf echter niet toe en op de avond voor haar huwelijk kroop de demon in haar. Beschaamd als de jonge dame was durfde zij niet te zeggen tegen haar aanstaande man. En op hun huwelijksnacht besloot de demon zijn tanden in de "binnendringer" te zetten.Dit gebeurde ook bij heer de tweede man en
het dorp had er twee eunuchs bij. De smid van het dorp maakte daarop een stalen penis waarop de demon zijn tanden brak en vertrok uit de jong dame. De jonge vrouw trouwde daarop met de smid.

Mij was verteld dat in deze tempel sake te koop was in een bijzonder gevormde fles, als presento zou ik die gaan aanschaffen voor bepaalde iemanden. Vandaag zou de laatste dag zijn dat ik nog in de buurt was. Vanmiddag reis ik naar Nikko dus dan wordt de reis naar deze kleine (verder niet direct imposante) schrijn wel een beetje teveel van het goede. Ik besloot dus vanochtend lekker vroeg op te staan (ik ben het nu toch al gewend) en naar Kawasaki te gaan. Op station Kawazaki aangekomen vroeg ik bij een koban (politiebox) naar de route voor deze speciale schrijn. Ik had op internet gelezen dat de schrijn "Hachimangu" heette, dus vertelde daat ook aan de politieagent. Hij keek erg verbaasd en zei dat die schrijn in Kamakura staat. Ja, dat wist ik ook dat er daar ook een staat met dezelfde naam, maar hoe ging ik nu duidelijk maken wat ik bedoelde.

Vreemd genoeg weet ik niet het Japanse woord voor "grote stalen penis schrijn"... Staal, groot en schrijn kom ik nog uit, maaruh... sommige woorden gebruik op een of andere manier minder vaak ik een normale conversatie. Ik besloot pen en papier te vragen en tekende een grote penis voor de politie-agent. Ik vond de reis naar de schrijn steeds leuker worden. Ik bedoel, in Nederland een politiebureau inlopen; een penis tekenen en aan de agent vragen (terwijl je afwisselend wijst naar de tekening en de agent) "Jij, begrijp je het?" is iets waarmee je niet zo snel een vriendelijke routebeschrijving uitlokt. Ik moest in ieder geval nog 3 haltes met een lokale trein en dan nog een keer vragen bij een koban.

Na een paar minuten kwam ik op het juiste station aan en liep ik naar de koban. Misschien was het de glimlach op mijn gezicht (wetende dat ik weer mijn penistekening mocht laten zien) die verrade waar ik heen wilde. Ik vroeg hem de route naar "de schrijn" en nog voor ik mijn tekening kon laten zien had hij al gereageerd met "otoko no ...". Shit, "otoko" betekent man dus dat moet het wel zijn.

Onderweg naar de schrijn kon ik het nog een maal aan een voetganger vragen die begreep waar ik heen wilde en deze mogelijkheid aangreep om zijn Engels te oefenen door bijzonder vaak "Pinisu" te zeggen! OK, ik was blij dat ik alleen was anders had ik niet aan een slappe lach kunnen ontsnappen. :-) Puberale onderbroeken-lol, regeert!

Bij de schrijn aangekomen vroeg ik naar de penis-sake, maar die is alleen op (of pas vanaf) 6 april te koop. De schrijn-mevrouw deed nog wel een kletspraatje met me voordat ik wegging maar ik stond na welgeteld 40 minuten weer terug op Kawasaki station. Zonder sake.. Maar met een grote glimlach op mijn gezicht!

  • 22 Februari 2008 - 09:04

    Pat:

    Ik zeg niks...

    Ik wil ZO GRAAG wat zeggen, maar ik zeg niks.


  • 22 Februari 2008 - 10:09

    Netje:

    Bulderende lach!

  • 22 Februari 2008 - 10:27

    Arjan:

    @Pat: Ohw, pray tell, what's on your mind!

  • 22 Februari 2008 - 10:43

    Pat:

    Ik denk dat onze gemeenschappelijke bekenden zo gelukkig zijn dat we een hele maand niet als twee idioten lopen te giechelen in hun nabijheid dat ik ze het niet kan aandoen om het hier alsnog te laten ontaarden. :)

  • 22 Februari 2008 - 10:45

    Arjan:

    @Pat: Jammer! :-D

  • 22 Februari 2008 - 17:30

    Eppoh:

    Lullig voor je dat de reis niet het beoogde opleverde... Maar een politieagent lul noemen en ermee weg komen is iets waar je je verdere leven op kunt teren!

  • 23 Februari 2008 - 08:45

    Arjan:

    @Eppoh: Dat vond ik dus ook! :-P Bereid je voor om dit verhaal elke keer weer opnieuw te horen. :-D

  • 23 Februari 2008 - 15:33

    Netje:

    Wij zullen niet schromen om jou het zelfde verhaal telkens te laten vertellen!

  • 24 Februari 2008 - 09:24

    Arjan:

    @Netje: Dat wist ik toch al! :-P

  • 24 Februari 2008 - 10:55

    Bepaalde Iemanden:

    Ik moest heeeel erg lachen om je verhaal :D maar ook een beetje huilen, dat begrijp je vast wel ;) ;) ;)

  • 24 Februari 2008 - 23:43

    Arjan:

    @Bepaalde iemanden: Misschien op een volgende trip. Die moet dan wel gepland zijn rond het grote penis festival in Kawasaki...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kawasaki

Japan 2008

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2008

Overgewicht!

01 Maart 2008

Last day in Japan...

29 Februari 2008

Yagyu shinkage ryu *under-construction*

28 Februari 2008

Tapas en okonomiyaki

27 Februari 2008

Get(r)ouwde rotsen bij Ise
Arjan

Actief sinds 02 Feb. 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 19785

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 02 Maart 2008

Japan 2008

Landen bezocht: